Επιβεβαιώνει διαψεύδοντας το υπουργείο Πολιτισμού τα δημοσιεύματα για τα γυρίσματα του νορβηγικού τηλε-παιχνιδιού Survivor στο ανακαινισμένο Στάδιο της Αρχαίας Μεσσήνης.

Στην ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ αναφέρεται ότι «το Νορβηγικό Αθλητικό Παιχνίδι Mesternes Mester (Οι άσοι των πρωταθλητών) του NRK 1, Κρατικού Ραδιοτηλεοπτικού Δικτύου της Νορβηγίας, είχε επικεφαλής τον ποδηλάτη Dag Erik Pedersen, βραβευμένο το 1992 με το Εθνικό Βραβείο Αγώνα Δρόμου της Νορβηγίας. Με την άδεια από την αρμόδια τοπική Εφορεία Μεσσηνίας της οποίας προΐσταται η Ευαγγελία Μηλίτση, έκανε γυρίσματα τον περασμένο Σεπτέμβριο στο αρχαίο Στάδιο της Μεσσήνης τα οποία διήρκεσαν μια μόνον ημέρα και δεν παρουσίαζαν κίνδυνο έμμεσης ή άμεσης βλάβης του μνημείου.

Τα γυρίσματα, για ένα από τα δέκα επεισόδια της σειράς αφορούσαν ένα μόνο αγώνισμα. Το νορβηγικό κρατικό κανάλι έκανε αίτηση για κινηματογράφηση ενός αγωνίσματος μετ’ εμποδίων στο Στάδιο της αρχαίας Μεσσήνης στις 28/6/2016, και η απάντηση από την Εφορεία δόθηκε στις 22/7/2016. Όλα τα υπόλοιπα γυρίσματα έγιναν σε φυσικούς χώρους της περιοχής. Επιβλέποντες στα γυρίσματα ήταν οι φύλακες του αρχαιολογικού χώρου που διασφάλισαν ότι όλα έγιναν υπό απόλυτο έλεγχο».

Μέχρις εδώ το υπουργείο επιβεβαιώνει τα γυρίσματα στο ανακαινισμένο αρχαίο στάδιο της Αρχαίας Μεσσήνης και μάλιστα χωρίς την άδεια του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Αυτό συνέβη, όπως προσπαθεί να δικαιολογήσει, γιατί «σύμφωνα με την ειδική εγκύκλιο, για την κινηματογράφηση σε αρχαιολογικούς χώρους δεν απαιτείται σχετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου».

Τότε, μπορεί να ρωτήσει κάποιος το σεβαστό υπουργείο, γιατί συζητήθηκε πρόσφατα στο ΚΑΣ το αίτημα της Gucci για την παραχώρηση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης για μια επίδειξη μόδας; Και σε εκείνη την περίπτωση θα γινόταν μια κινηματογράφηση μαζί με μια ολιγομελή εκδήλωση που δεν θα έβλαπτε τα μνημεία.

Η ανακοίνωση του υπουργείου στέκεται στις δηλώσεις της τοπικής εφόρου, σημειώνοντας: «Η Έφορος Ευαγγελία Μηλίτση επισημαίνει ότι πριν μια διετία είχε δοθεί θετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ για ένα αίτημα της Σουηδικής Κρατικής Τηλεόρασης με αντίστοιχο «concept». Οπότε ετούτη τη φορά, με την ευχέρεια που της παρέχει ο νόμος, δεδομένου και του ότι το αρχαίο Στάδιο της Μεσσήνης δεν εντάσσεται στον κατάλογο μνημείων της ΟΥΝΕΣΚΟ, έκρινε ότι μπορούσε ως αρμόδια Έφορος να δώσει τη σχετική άδεια».

Δηλαδή, μπορεί να γίνει οποιοδήποτε τηλεπαιχνίδι σε κάθε αρχαιολογικό χώρο που δεν έχει ακόμη ενταχθεί στα μνημεία της UNESCO; Περιμένει η χώρα την προστασία των μνημείων της από έναν διεθνή οργανισμό και όχι από τα συντεταγμένα όργανα της πολιτείας; Γιατί αν συνεζητείτο το αίτημα στο ΚΑΣ η απόφαση θα ήταν συλλογική και το σημαντικότερο, θα τη συνόδευε ένα σκεπτικό.

Τέλος, αυτό που αποσιωπά το υπουργείο είναι αν εισέπραξε κάποιο ποσόν ως τέλος χρήσης από το τηλεπαιχνίδι. Γιατί κι αυτό προβλέπεται από κάποια «ειδική εγκύκλιο».